İnsan eğitimi, insan özellikleri dikkate almayı ve ona en uygun metotlar kullanmayı gerektiren bir faaliyettir. Ancak insanın kompleksliği, değişkenliği ve çok yönlülüğü, metotların tespitini ve uygulamasını zorlaştırır. Bu süreç, inanç ve zihniyet değişimini de içerirse, zorluk bir kat daha artar.İnsanın, zihinsel değişiminin sağlanması için yürütülmesi gereken tebliğ/ eğitim-öğretim faaliyetini biçiminin Kur'an'i temellerinin araştırıldığı çalışmada, kavramsal bilgiler, tebliğ ve benzeri kavramlarla metot kavramı ve mahiyeti, Kur'an'ın bakışıyla insanın bireysel ve sosyal özellikleri ve bunların insanın tutumuna etkileri, tebliğ ve eğitim çalışmaları esnasında muhatabı etkilemede psikolojik etkisi olan, tebliğci ve eğitimcide bulunması gereken ve tebliğin içeriğinin sahip olması öngörülen özellikler ele alınmakta ve Kur'an'da yer alan başlıca tebliğ metotları ve bu metotların dayandığı temel prensipler incelenmektedir.